28 Aralık 2015 Pazartesi

[İSKAMBİL KARTLARI BLOG TUR #12] KIZIL KONTES-NAİME NUR GÜNBATTI


KIZIL KONTES-NAİME NUR GÜNBATTI

Sayfa Sayısı: 552
Tür: Tarihi Roman
Yayınevi: Mendirek Yayınları

ONUN ADI CATERINA...

BİR ASİLZADE VE BİR PİÇ...

Caterina Sforza'nın mutlu çocukluk günleri, babasının bir kilisede suikasta uğramasıyla son bulur.


Suikastı azmettirenlerden biriyle evlenmek zorunda bırakıldığında ise yas dualarıyla örülü sıradan hayatı, yerini intikam şarkılarının söylenildiği acımasız bir dünyaya bırakır.


Bütün bedellerin kanla ödendiği yeni yaşamında, atılan her adımın gizli bir amacı, her piyonun bir oyuncusu, herkesin bir maskesi ve saklamak zorunda olduğu sırları vardır.


Ve düşmanları birbiri ardına silinip giderken o, kendi kayıplarına ağlamak yerine kanlı ve kasvetli intikam şarkısını mırıldanmaya devam etmek zorundadır.


Herkese merhaba! Çok çok çok uzun zamandır yorum ekleyemiyorum fakat bunun bir sebebi yoğunluk iken bir sebebi de yeni tasarım arıyor olmamdan kaynaklanıyor. En kısa zamanda bir sürü yorum ile telafi etmeyi planlıyorum... Şimdi bunları bir kenara bırakıp bu güzel kitabın yorumuna geçelim:

Kızıl Kontes, ismini duyduğumda tarihin entrika dolu sayfalarını çevireceğimizi tahmin ettiğim bir kitap oldu benim için. Ve yanılmadığımı fark ettim. Kilisede gerçekleşen bir suikast ile başlayan kitap daha ilk sayfalardan büyüleyen türde bir etki bıraktı. Bu yüzden kitap daha başladığım gibi olumlu bir puan aldı benden. Kitabın puntoları da göz yoracak küçüklükte olmadığı için pek zorlamıyor zaten, bu da diğer bir artı özelliği olarak ön plana çıkıyor. 

Kızıl Kontes'in Wattpad kitabı olması bende bir tereddüt yaratmıştı, bunu inkar edemem. Çünkü hepimiz biliyoruz ki Wattpad'den çıkan ''birçok'' kitap okunduğunda vakit kaybetmiş olacağınız türden. Fakat Naime Nur Günbattı'nın bu eseri aralarında bir mücevher gibi parlıyor açıkçası.

Kitabın arka kapağındaki tanıtım zaten ne ile karşılaşacağınızı size gayet net bir biçimde ifade ediyor. Bu yüzden konunun ne olduğu konusuna pek girmek istemiyorum. Tek bilmeniz gereken Caterine'nın kim olduğu, Girolamo'nun kim olduğu. Birkaç önemli yan karakter olsa da bu ikisini bildikten sonra kurgu akıcı bir şekilde devam ediyor.

Kitabın bordo, kırmızı, kahverengi tonlarında tasarlanması hoş olmuş. Zaten tarih kurguya da açık mavi kapak tasarlanacak hali yoktu doğal olarak... Tek sevmediğim yer, kadının ellerinin şekli, rengi... Neden bilmiyorum ama sanki bir cadının ellerini andırıyormuş gibime geldi. Fakat bunun dışında kesinlikle göze çarpan bir yer olduğunu düşünmüyorum.


Kitapta bir iki yer daha beni huzursuz etti. Bunlara da değinmek istiyorum kendimce.

Beni rahatsız eden şeylerden ilki, kitaptaki karakter bolluğu oldu. Tamam, tarih kurgu olduğu için elbette 3 karakterle tüm 500 sayfayı götüremezdi, anlıyorum. Fakat ilk elli sayfada en az 10 karakter yığılınca önüme, biraz şok etkisi geçirdim. Sonradan bu karakterler azalıp normal denecek bir düzeye indirgendi fakat ilk başta çok rahatsız olduğumu itiraf etmeden geçemeyeceğim maalesef.

Bir diğer konu ise uzunluk... Kitap bana göre 300 veya en fazla 400. sayfada son bulabilirdi. Sonradan eklenen kurgular biraz zorlama olmuş gibi geldi. Okuduğunuzda sıkılıyor musunuz? Tabii ki hayır. Fakat kitabın akışında, doyuruculuk seviyesinde bir abartı olarak gözüme battığını söylemeliydim. Fazla tatlı yediğimizde şeker komasına girmek gibi bir etki bıraktı açıkçası. Yine de kötüydü diyemem tabii ki.

Sanırım değinmek isteyip de unuttuğum bir yer kalmadı. Elimden geldiğince objektif bir şekilde size kitabı tanıtmaya ve duyurmaya çalıştım. Kitabı gerçekten de beğendim. Hele tarih kurgu okumaya yeni başlayanlardansanız, bu kitap ideal bir başlangıç menüsü olabilir sizin için. Puan verecek olursam eğer... Bu kitaba 3.5'tan 4 vermek sanırım en iyisi olacaktır. Yazarın ilk kitabı olduğu için önünün de açık olduğunu düşünüyorum. Daha iyilerinin ortaya çıkacağına da adım gibi eminim, sabırsızlıkla bekliyorum!


Ayrıca yeni yıla bu muhteşem kitabın hediyesiyle girmek istiyorsanız, çekilişimize katılmayı sakın unutmayın! Herkese şimdiden mutlu yıllar!



0 yorum :

Yorum Gönder

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com