2 Eylül 2014 Salı

[YORUM #1]HASRET-CANAN TAN

HASRET-CANAN TAN

''Hasret, en büyük esarettir.''

Canan Tan'ın kitaplarına ön yargıyla bakmadığımı söylersem yalan söylemiş olurum. İlk olarak ilkokulda ''Yüreğim Seni Çok Sevdi'' kitabınla başlamıştım Canan Tan'a. Fakat liseye kadar başka hiçbir kitabını okumamıştım. Bir gün D&R'de kitaplara bakıyordum. Seçtiklerimiz kısmındaki kitaplara bakmak normalde hiç uyum değildir. Fakat o gün içimden bakmak gelmişti ve girdim. Gözüme Hasret takıldı. Üzerindeki söz dikkatimi çekmedi desem yalan olur. Benim için kitabın içi kadar dışı da etkileyici olmalı. Hemen neyi anlattığını araştırmaya başladım ve ardından okuyucu yorumlarına da baktım. Yorumlar birbiriyle çok çelişkiliydi. Yani bir kitap güzelse olumlu yorumlar fazladır. Güzel değilse olumsuzlar fazladır. Fakat bu kitapta neredeyse aynı orandaydı. Bazıları kitabın Türk filmlerinden farksız olduğunu, klasik bir kurgu işlediğini belirtiyordu. Bazıları ise dilinin çok akıcı olduğunu, tüm kitaplarını sevdiğini söylüyordu. Canan Tan'ı daha önceden de okuduğum için hemen sipariş verdim. Elime almak için sabırsızlanıyordum ve nihayet kargo geldi. O gün hemen okumaya başladım. Olayı kısaca özetlemek istiyorum:
Olay, Kurtuluş Savaşı zamanında, Cumhuriyet öncesi dönemde geçiyor. Bildiğiniz gibi Türk, Kürt, Rum, Çerkez, yani kısaca birçok millet bir arada yaşıyor. Kitap, Müslüman bir bey oğlu olan Tacettin'le bir Rum kızı olan Patricia'nın imkansız aşkını ele almış. Evet, aşkları imkansız çünkü Tacettin'in ailesi eve Rum bir gelin getirmek istemiyor. Hem kız Müslüman değil diye, hem de ülke içi sorunlardan dolayı. Fakat bildiğiniz gibi kalbe söz geçirmek imkansızdır. Tacettin ve Patricia'nın aşkı gün geçtikçe büyüyor. Ve bir gün, evlenmemiş olmalarına rağmen bu aşk meyvesini veriyor ve Patricia hamile kalıyor. Dokuz ayın sonunda da Ali adında bir erkek çocukları oluyor. Tacettin'in ailesinin evlenmelerine izin vermediğini söylemiştim. Onlar bu sorunla uğraşırken Mübadele çıkıyor ve Rumların Yunanistan'a gönderilmesi kararı alınıyor. Patricia'nın burada kalmasının tek yolu, Tacettin'in onu nikahına almasıdır fakat Tacettin bunu yapamıyor. Patricia Yunanistan'a gidiyor...

Daha fazla anlatmak istemiyorum. Hatta şimdi baktım ve gereğinden fazla anlattığımı bile fark ettim. Son sözlerimi de söylemek istiyorum. Olumsuz yorumların aksine ben bu kitabı çok beğendim. Hatta son bölümünde içimin burkulduğunu hissettiğimi söyleyebilirim. Canan Tan, bir aşkı ancak bu kadar güzel anlatabilirdi diyorum. Tavsiye ediyor musun diye sorarsanız, kesinlike, kesinlike, kesinlikle..! Kitaptan aldığım şu son sözle de bitirmek istiyorum:
''Gittin... Bir yemin kaldı aramızda, yarısı senin, yarısı benim...''

Canan Tan'ın sesinden kitabın anlatımı:

''Hasret mi ölüm mü deseler,
Ölümü seçerdi
Tereddütsüz
Hiç gözünü kırpmadan

Ama ona soran olmadı ki...''


1 yorum :

  1. Uzun zamandır okumak istediğim bi kitap. Bu yorumu görmem iyi oldu.

    YanıtlaSil

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com