26 Mayıs 2015 Salı

[YORUM #11] KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM-CAROL RIFKA BRUNT

KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM-CAROL RIFKA BRUNT

''Aşk insanı büyütür; Önce hissettirdiği tarifsiz mutluluk sonra kaybetmenin verdiği derin acıyla...''

Bu kitabın yorumunu nasıl yapmam gerektiğini çok düşündüm. Çünkü her söylediğim spoiler olacakmış gibime geliyor. Gerçekten de karışık bir durum içerisindeyim. Kurtlara Söyle Eve Döndüm, sanırım şu ana kadar okuduğum tüm kitapların önüne geçebilecek türden bir eserdi. Şöyle anlatayım, eğer bu kitabı okumadıysanız gerçekten de bir şeyler eksik kalmıştır. Bir kere kitabın adı bile, bu kitabı almak için insanı teşvik ediyor. Kurtlara Söyle Eve Döndüm... Bu dört kelimenin altında kim bilir ne tür şeyler saklıdır, diye düşündüğümden bahsetmek istiyorum. Ve eminim ki her gerçek kitapsever bu yorumu yapacaktır.

Yalnız kitabın konusunu özetlemeden önce size birkaç şeyden bahsetmek istiyorum. Kitap eşcinsel aşkı anlatıyor aslında. Finn ve Toby... Gerçekten de aşkın belki de en saf halini yaşayan eşcinsel bir çift. Şu konuda uyarmak istiyorum, Kurtlara Söyle Eve Döndüm'ü okuyup zevk almak herkesin işi değildir. Hele homofobik olan kişilerin hiç değildir. Zaten eşcinsel kelimesini okuyunca yüzlerini ekşitip bırakacaklarını düşünüyorum. Şimdi burada ''Herkesin kendi seçimleri vardır.'' deyip uzun uzun kimsenin hayatıyla ilgili ileri geri yorumlar yapmamamız gerektiğinden bahsetmeyeceğim. Yoksa işin içinden çıkamayacağımı biliyorum. Neyse... Dediğim gibi, bu kitabı okuyabilmek için belirli bir olgunluğa erişmiş olmak gerekiyor kesinlikle. Şimdi biraz konudan bahsetmek istiyorum.

June ve Greta adında iki kardeş var. Greta, June'nin ablası ayrıca. Bunların bir de dayıları var, o da Finn. Bu adam bir eşcinsel ve Toby adında bir İngiliz ile ilişkisi var. Fakat Finn AIDS. Finn'in kız kardeşi ve tüm aile bu hastalığın sebebinin Toby olduğunu düşünüyor doğal olarak. Fakat olay bu kadar basit değil tabii ki. Finn'in son günlerinde June, Greta ve anneleri hep ziyarete gidiyorlar Finn'i. Finn de Greta'yla June'nin portesini yapıyor sürekli. Resim konusunda oldukça yetenekli bu arada. Tahmin edileceği gibi Finn bir gün ölüyor. Ve June, Toby ile ilişkisi olduğunu o zaman öğreniyor. Aslında her şeyin ondan gizlendiğini düşünüyor. Toby'yi öğrendikten sonra olaylar gelişmeye başlıyor. Zaten kitap buradan itibaren asla okuyanın elinden düşmeyecek bir şekilde kendine çekiyor. Gerçekten de sayfaların ne kadar çabuk ilerlediğini fark edemediğimi belirtmeliyim.

Biraz da kapağını ve yazarın dilini yorumlamak istiyorum. Kapak kesinlikle kusursuz. Orman, son derece anlamlı. Oturan iki kız da tam olmuş! Yazının yeri ve boyutu da kesinlikle göze batmayan ve hoşa giden türden. Bu kapağı oturup saatlerce izleyebilirim gerçekten de. Bundan hiç bıkmayacağıma adım gibi eminim. Kitabın arkasındaki tanıtım ise kesinlikle spoiler vermeyen ve insanı merak içinde bırakan türden. Bu da tabii kitabın ilgi görmesini bana göre daha da arttıran bir etken oluyor.

Yazarın dili, son derece açık ve sade. Yabancı ve karmaşık kelimelerden kaçınmış. Belki de çevirenden kaynaklanan bir etkendir, bilemiyorum. Fakat sonuç olarak güzel olduğunu belirtmeliyim. Ayrıca bundan sonra Carol Rıfka Brunt'un sanırım yazdığı tüm kitapları okuyacağım. Gerçekten de çok hoş bir tat bıraktığına da değinmek istiyorum. İlk kitabı olmasına rağmen son derece profesyonel ve ilgi gören bir kitap olmuş diye düşünüyorum.

Kurtlara Söyle Eve Döndüm'ü tabii ki de tüm kitap aşkıyla yanan kitap kurtlarına tavsiye ediyorum! Bunu sormak bile saçmalık olur. Kitapta en sevdiğim karakterin kesinlikle Toby olduğuna karar verdim ayrıca, bundan bahsetmeliyim. Toby'nin kurduğu her cümlenin sonunda ''Kıyamam sana ya...'' diye tepki verdiğimi de itiraf ediyorum. Fakat Toby'yi ne kadar sevdiysem June'ye o kadar sinir oldum, neyse buna değinmiyorum. Sonuç olarak, başta da bahsettiğim gibi homofobik olmayan ve belirli bir olgunluğa erişmiş, bazı duyguları oturmuş olan okurların bu kitabı okumasını kesinlikle tavsiye ediyorum!

''Sevgim o kadar büyük ki, kalbim ortadan ikiye bölünecek neredeyse...''

                                                                                             -FINN


KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM'Ü DE SİZİNLE TÜM SAMİMİYETİMLE PAYLAŞTIM. 
KURTLARA SÖYLEYİN, EVE DÖNDÜM. 
BAŞKA BİR KİTAP ORMANINDA KARŞILAŞMAK ÜZERE, İYİ OKUMALAR!

1 yorum :

  1. Kurtlara Söyle Eve Döndüm... Bu kitabı ilk gördüğümde ismi dikkatimi çekmiş ama alamamıştım. Daha sonra alıp okumaya başladığımda neden daha önce okumadım diye kızmıştım kendime. Kesinlikle okunması gereken bir kitap. Yani şimdi anlatmaya başlarsam spoiler veririm diye tutuyorum kendimi. Ama Toby... Greta... June... Ay neyse susayım ben okumayanlar için işin sürprizi kaçmasın *-* Yorumuna baştan sona katıldığımı da belirtmek isterim. Bir başka yorumda görüşmek üzere *-*-*

    YanıtlaSil

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com