24 Şubat 2015 Salı

[YORUM #6] TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER-LAURENT GOUNELLE

TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER-LAURENT GOUNELLE

''En önemli şeyler kimi zaman hiç fark edilmeden geçip gidenlerdir.''
Bu kitabı nereden anlatmaya başlasam gerçekten de karar veremiyorum. Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer, benim için farklı bir deneyimdi aslında. Yine ön yargı ile yaklaştığım fakat sonunda son derece memnun kaldığım bir kitaptı diyebilirim. Çoğumuz içinde ''Tanrı'' kelimesi geçtiği için din ile ilgili bir kitap veya tasavvufi bir eser olduğunu düşünebilir. Açıkçası ''Ben böyle düşünmedim.'' diyemeyeceğim. Fakat biraz inceledikten sonra kitabı ''İşte tam benlik!'' diye yorum yapmaktan kendimi alıkoyamadım. Daha fazla kitapla ile ilgili yaşadığım tecrübelerle sizi sıkmayıp biraz kitaptan da bahsetsem iyi olacak sanırım.
Öncelikle kitap Fransa'da geçiyor. Bu yüzden klasik Amerika'da geçen kitapların hikayesine benzemediği için benden bir artı puan aldı. Ayrıca kitaptaki betimlemeler ve anlatış tarzı gerçekten de okuyucuyu sıkmayacak türden. Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer, hayattan bağlarını koparmış ve intiharla burun buruna olan bir adamın yaşadığı tecrübeleri ele almış bir kitaptır. Tam intihar edecekken onu durduran bir adam... Ve ilerleyen bölümlerinde adamın intihar etmek isteyen birini hayata bağlayacak olan ''mutluluk'' formülü olarak adlandırılabilecek olan görevleri... Gerçekten de konusu bakımından diğer kitaplardan sıyrılıp kendini belli eden türden bir edebi eser. Kitabın içinden mutlaka kendi parçalarınızı da bulacaksınız. ''Acaba ben de yapsam işe yarar mı?'' sorusuyla kendinizi tanıyabileceğiniz bir mutluluk formülü aslında bu kitap. Kişisel gelişim alanında da çok yükseklerde yer aldığına eminim. Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer, insanın üzerinde bıraktığı etkilerle övgülerin hepsini tamamen hak ediyor. Bu yüzden bu kitabı önüme çıkan herkese tavsiye edebilirim. Şu sözlere de tavsiyem de yer vermek isterim:

''Evet, her birimizin dünyayı değiştirebileceğine inanıyorum. Teslim olmamak, doğru bildiğinden şaşmamak, değerlerini çiğnetmemek koşuluyla. Yoksa olup bitenin suç ortağı oluruz.''


0 yorum :

Yorum Gönder

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com