11 Nisan 2015 Cumartesi

[ISKAMBIL KARTLARI BLOG TURU #1] HAYALLERIM RUHUMU ÖPÜYORDU-NECDET AKKAN

HAYALLERİM RUHUMU ÖPÜYORDU-NECDET AKKAN

''Hoşçakal, gidiyorum ama üzülme, sana yaz mevsimini bırakıyorum.''

Hayallerim Ruhumu Öpüyordu... İsmi cümle şeklinde olup dikkatimi çeken nadir kitaplardan biriydi bu kitap öncelikle. Her zaman olduğu gibi ilk olarak kitabın dışını sindirmeye çalıştım bir kitapyiyen olarak. Elime ilk aldığım zaman kapakta beni huzursuz eden bir şeyler olduğunu itiraf etmek zorundayım maalesef. Fakat bu rahatsız eden şeyler kitabı bırakmama sebep olacak kadar büyük değildi. Ayrıca birkaç kere inceledikten sonra sorun olmaktan bile çıkabilecek türdendi. Arka kapaktaki tanıtımı okuduğum zaman içimde merak oluştuğunu söylemeliyim. Yabancı karakterle Türk karakterin bir arada olduğu kitapları pek okumadığım için  olsa gerek, Hayallerim Ruhumu Öpüyordu bende değişik bir etki bıraktı diyebilirim. Kitabı fazla ayrıntıya girmeden biraz anlatmak istiyorum ki daha anlaşılabilir bir eleştiri olsun.

Kitapta Isabel ve Kerem adında iki karakter var. Zaten kitap da bu karakterlerin etrafında dönüyor tahmin edilebileceği gibi. Isabel, Gürcü bir kızdır. Yirmilerinde, genç ve güzel biridir ayrıca. Kerem ise otuzunu yeni bitirmiş denilebilecek yaşlardadır. Kerem, giyim mağazasında çalışırken bir gün Isabel gelir. İlk görüşte aşk denilebilecek türden duygular hisseder Kerem. Isabel'in tekrar geleceğini söylemesi üzerine duygularına yenik düşen adam genç kızı beklemeye başlar. Isabel, salı günleri mağazaya gelir ve bu böyle devam eder. Bir salı günü, tüm gününü Kerem'le birlikte geçirmesi genç adamın aklını başından almaya yetmiştir bile. Ayrıca, muhteşem çiftimizin günü nedir, diye bir soru gelse kesinlikle salı, derdim.

Kitabı okurken Isabel'e kızdığım yerler olmadı değil. Duygularını bir türlü anlayamamış olmamdan dolayı karaktere biraz soğuktum aslında. Fakat yine de Kerem'in Isabel ile birlikte kurduğu hayaller insanı etkiliyordu diyebilirim. Ayrıca yazarın dilinin ağırlığına da değinmek istiyorum. Uzun cümlelere yer verilmiş. Bu yüzden bazı yerleri tekrar başa dönüp okuduğum oldu. Fakat bu çoğu zaman okuduğum sade dille yazılmış kitaplardan kaynaklanıyor. Kitapta beni rahatsız eden şeyler de tabii ki oldu. Örneğin anlatılmak istenen bir duygu üzerinde gereğinden fazla durulmuş. Tekrar tekrar aynı şeyleri okumak sıkılıp o kısımları atlamama sebep oldu.

Biraz kitabın kapağını incelemek istiyorum. Kapak renginin hoşuma gittiğini itiraf etmeliyim. Renk bilgim beni şaşırtmıyorsa mor ve lila karışımı sanırım. Arada kitabın kapağı üzerinde elimi gezdirdiğimi de söylemeden geçmek istemiyorum.

Kapakta Türk Kahvesi kullanılmış. Evet, Gürcü-Türk aşkında Türk Kahvesi fikri hoş durmuş. Fakat renk bakımından biraz daha Türk Kahvesine benzemesi daha ilgi çekici olurdu. Ayrıca fincan tabağında gözümün bir parça çikolata aradığını da söylemesem olmaz. Fakat olmasa da olurdu.

Ayrıca mor ve dantelli bir kalp var yanında. Bu da aslında Türk kültürünü yansıtıyor. Ve kitaba uygun mu diye sorarsanız, bence göz zevkini bozmuyor ve hoş durmuş. Fakat birkaç profesyonel oynama tabii ki gerekmiyor değil.

Kitabın eleştirisine geri dönersek, yazar yabancı bir kızın nasıl Türkçe konuşacağı konusunda başarılı bir iş çıkarmış doğrusu. Cümleleri okurken ne dediğini anlayabilmek önemliydi çünkü. Fakat Isabel'in sürekli kullandığı ''A!''  kelimesine bir anlam veremedim. Bunun hayatta çıkardığımız hangi sese karşılık geldiği konusunda da soru işaretleri oluştu kafamda maalesef.

Tüm bu ayrıntıları bir kenara atarsak, bir okuyucunun bu kitabı güzelce sindirdiği zaman beğeneceğini düşünüyorum. Unutmadan şuna da değinmek istiyorum, kitaptaki aşk, tabir-i caizse, ''Bizde şans olsaydı zaten, karakterler değil biz yaşardık o aşkı.'' diye bir yorum yaptıracak türdendi. Şahsen aklımdan geçti. Kitabı tavsiye eder miyim, diye kendi kendimi çok sorguladım. Mükemmel denilecek bir kitap olmasa da okumaya değer bir kitap olduğunu düşünüyorum ve bu yüzden Hayallerim Ruhumu Öpüyordu kitabını kitapsever herkese tavsiye ediyorum. Kitap için yorumumu da son bir alıntıyla bitirmek istiyorum.

''İyi geceler Isabel... İyi geceler parlak yıldız.''


Umarım eleştirimi burada bitirirken hepinizi bilgilendirip kütüphanenize bir kitap eklemeye yardımcı olmuşumdur. Başlıkta da belirttiğim gibi bu kitap blog turuydu. Blog turumuzla ilgili daha fazla bilgi için buraya tıklamanız yeterlidir.

Ayrıca sayfayı beğenmeyi ve çekilişe katılmayı unutmayın! 

Başka bir kitabın sayfasında görüşmek ümidiyle!


ALINTILAR






4 yorum :

  1. Gayet faydalı ve bilgilendirici bir eleştiri olmuş. Kitap kapağını yorumladığın yerler favorim. Bu kitapla ilgili aklımda birkaç soru işareti vardı ve giderilmiş oldu sayende. Blog turunuz hayırlı olsun bu arada. Alıntıları da beğendiğimi söylemek isterim. Eleştirilerinin devamını dört gözle bekliyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorum için. Okumayanların aklında en doğru şekilde yer etmesini sağlayacak bir yorum yapmaya çalıştım. Eğer başarabildiysem demek ki başarıyorum. Ayrıca blog tur konusu için de teşekkür ederim. Yeni turlar oldukça eleştiriler devam edecek tabii ki *-*

      Sil
  2. Eleştirme şeklin gerçekten hoş. Genel bir özet geçmişsin ve kapağına kadar da detaylandırmışsın aslında. Çok güzel anlatmışsın, çok beğendim. Eğer bir gün almayı düşünürsem bu yorumun aklımda kalacak. Teşekkürler +-+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için ben teşekkür ederim. Eğer alırken yardımı dokunacaksa sevindim... *-*

      Sil

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com