10 Eylül 2014 Çarşamba

[YORUM #2] ALASKA'NIN PESİNDE-JOHN GREEN

ALASKA'NIN PEŞİNDE-JOHN GREEN

''Bu labirentten nasıl çıkacağım?''
John Green'in ilk Aynı Yıldızın Altında kitabını okumuştum. Konusu ve anlatım tarzı hoşuma gitmişti. Bu yüzden diğer kitaplarını da araştırmaya başladım. Alaska'nın Peşinde kitabının kapağı ve ismi çok ilgimi çekmişti. Hemen kitabın arkasını okudum fakat kitabın arkası, kitabın içinde anlatılan olayın yüzde birini anlatıyor diyebilirim. Beklediğimden daha güzel bir kitaptı açıkçası.
Kitabı elime aldığımda ciltli kapağı zaten büyük bir etki bırakmıştı bende. Hemen okumaya başladım. Olayı kısaca anlatayım:
Miles adında asosyal ve bir o kadar da inek bir çocuğun başından geçiyor hikaye. Bu çocuğun en iyi yaptığı şey ünlülerin ölmeden önceki son sözlerini ezberlemek. Bu onun hobisi gibi bir şey. Ailesi bu çocuğu yaz kampına gönderiyor. Burada oda arkadaşı Albay (Lakabıdır) ile çok iyi anlaşmaya başlıyor. Albay, ona da Tıknaz lakabını takıyor. Çünkü son derece zayıf ve ince. Albay, Alaska ve Tıknaz'ın başından geçenler belki de daha güzel anlatılamazdı. Fazla anlatmak istemiyorum çünkü söylediğim her kelime kitabın sonunu tahmin etmenize neden olabilir ve kitabın sonunu öğrenirseniz tahminen okuma isteğiniz kaçar.
Bu kitabı gerçekten de çok sevdim. Nedenine gelince, çünkü beklenmedik şeylerle çok karşılaştım. Örneğin kitabın ismini görünce bir geziyi veya yol macerasını anlatıyor sandım. Fakat kızın isminin Alaska olduğunu öğrenince aklımdaki kurguyu tamamen yıktım ve yeni bir kurgu yaratmaya başladım. Ayrıca okumaya başladığımda nasıl biteceği hakkında pek fikrim yoktu. Kitabın yarısına geldiğimde ''Tamam, kesin böyle bitecek.'' diye düşünmeye başlamıştım. Fakat sonra bir olay meydana geliyor (Olayı söylemek istemiyorum, çünkü söylersem okumanızın bir anlamı kalmaz.) ve yine büyük bir hayrete düşüyorum. Çünkü yine beklemediğim bir şeyle karşılaşıyorum. Hatta bu olaydan sonra verdiğim tepkiyi asla unutamam diyebilirim.
Sonuç olarak bu kitap bende kelimenin tek anlamıyla süper bir etki bıraktı. Hatta son kısmı okuduğum zaman ne kadar duygulandığımı kelimelerle ifade edebilmem mümkün değil. Söylemek istediğim şu, kurgu zaten çok farklı. Sürprizler ise peşinizi hiç bırakmıyor. Ve Alaska'nın Peşinde'n sürüklenen bir gencin hikayesi insanı ancak bu kadar etkileyebilir. Mutlaka okuyun, üzerinizde izi hep kalacaktır. Kitabın içinden, Tıknaz'ın bir sözüyle de bitirmek istiyorum:
''İnsanlar yağmur olsaydı, ben serpinti olurdum, o ise kasırga.'' 

Kitap için hazırlanmış bir tanıtım:

İlk içki
İlk şaka
İlk dost
İlk aşk... 



1 yorum :

  1. http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/2014/10/mim-book-challenge-tag.html

    Mimlendin!

    YanıtlaSil

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com