28 Eylül 2014 Pazar

[YORUM #3] KÜRK MANTOLU MADONNA-SABAHATTİN ALİ

KÜRK MANTOLU MADONNA-SABAHATTİN ALİ

''Seni seviyorum... Deli gibi değil, gayet aklı başında seviyorum...''
Kürk Mantolu Madonna'yı uzun süredir okumak istiyordum açıkçası. Hakkında birçok olumlu eleştiri almıştım. Fakat okunacaklar listem zaten çok dolu olduğu için hakkında fazla araştırma yapmamıştım. Bir gün arkadaşımın büyük ısrarları üzerine okumaya karar vermiştim ve hemen kitapçıya gittim. Kitabı ararken edebiyat öğretmenimle karşılaşmıştım ve biraz kitaptan bahsetmiştik. Bana kitabın kendisinde olduğunu ve verebileceğini söylemişti. Ben de başka kitap almıştım. Her neyse, konumuz Kürk Mantolu Madonna. Öğretmenimden aldığım gün biraz incelemiştim kitabı. Aşkı anlattığını biliyordum. Okumaya başladığımda pek de aşkla ilgili bir şey görememiştim açıkçası. Konuyu kısaca anlatayım hemen:
Konu Raif Bey'in başından geçiyor. Bir insanın aşkı belki de en güzel böyle anlatılabilirdi. Bu kitabın daha uzun olmasını o kadar isterdim ki... Raif Bey'in ve Maria'nın duygularını daha derinden hissetmek isterdim. Raif Bey, babasının isteği üzerine Almanya'ya gidiyor. Ayrıca bu adam çok içine kapanık ve suskundur. Bunu da parantez içinde olarak belirteyim. Bir gün gazetede bir resim sergisinin açıldığını görüyor fakat pek umursamıyor aslında. Sonra dolaşmak için çıktığında o serginin olduğu sokağa geldiğini fark edince girmeden edemiyor. Tüm resimlere dikkatle bakıyor fakat bir resim onu kendinden alıyor. Kürk Mantolu Madonna. Bu resmin karşısında saatlerce duruyor, her gün, her hafta. Aslında olayın böyle devam ettiğini söylemekle yetineceğim. Çünkü bir tık daha anlatırsam kitabın heyecanının kaçacağına eminim. Sadece şunu söylemek istiyorum, ilk elli sayfada gerçekten de sıkılmıştım. Böyle mi devam edecek yani diye düşünüyordum hep. Fakat birden kitap tersine döndü de, yazar ağzımın payını vermiş gibi hissettim. Dediğim gibi, bir aşk belki bu kadar masum ve saf olabilirdi. Sonuç olarak, kesinlikle tavsiye ederim.

Kitaptan aldığım şu son sözlerle birlikte bitirmek istiyorum:
''Şimdi ben gidiyorum fakat ne zaman çağırsan gelirim.'' dedi. Evvelâ ne demek istediğini anlamadım! O da bir an durdu ve ilave etti:
''Nereye çağırırsan gelirim!''



0 yorum :

Yorum Gönder

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com