10 Aralık 2014 Çarşamba

[YORUM #4] SEFİLLER-VİCTOR HUGO

SEFİLLER-VICTOR HUGO

''Namuslular da namussuzlar kadar cesur olmalı.''
Her zaman Dünya Klasikleri'ne, 100 Temel Eser'e önyargılı yaklaşmıştım. Hep sıkıcı olduğunu düşünür ve okumaktan adeta kaçardım. Fakat bu kitabı okuduktan sonra şunu anladım ki, asıl kitap diyebileceğimiz türdenmiş bu klasikler. Ayrıca Sefiller'den sonra, daha önce okuduğum kitapların tam anlamıyla ''Çerezlik Kitap'' olduğu fikrine de vardım. Çünkü okuduğumuz o aşk hikayelerinden, korku türünden tamamen farklı bir kitaptır Sefiller. Bu kitaba başlamama sebep olan kişi ise Kürk Mantolu Madonna'ya başlamam için ısrar eden edebiyat öğretmenim olmuştu yine. Onun sayesinde asıl kitabın tadına varma şerefine ulaşmıştım. Kitabın kurgusu ve olanlar ise insanı şaşırtacak biçimde düzenli ve iyi bir dille anlatılmış. Ayrıca karakterlerin başına gelen olaylar okuyucunun ağzının açık kalmasına sebebiyet verecek biçimde bu kitapta. Fakat kitapta gözüme batan tek kısım, olayların birinden diğerine atlamasıydı. Bazen kimin kim olduğunu unuttuğum için dönüp bakmıştım fakat bu yine de kitabın içeriğini ve etkileyiciliğini örtecek cinsten değildi. Daha fazla lafı uzatmadan biraz kitaptan bahsetmek istiyorum.
Kitabın ana karakteri Jan Valjean adındaki bir adamdır. Olay onun başından geçiyor. Küçüklüğünde kız kardeşinin çocuklarını doyurmak için fırından ekmek çalmak zorunda kalan Jan Valjean, hırsızlıktan dolayı beş yıl mahkum olur. Fakat kaçma çabaları yüzünden bu ceza on dokuz yıla kadar uzamıştır. Çıktığında ise tamamen farklı biri olmuştur artık. Toplum tarafından sürekli dışlanan biridir doğal olarak. Günün birinde bir piskopos ile yolu kesişir ve piskopos ona yatacak yer ve yemek verir. Fakat Jan Valjean, buradan birkaç parça gümüş eşya çalarak kaçar. Elbet yakalanır ve piskoposun karşısına getirilir. Piskopos bu gümüşleri kendisinin hediye ettiğini söyler ve genç adamı bırakırlar. Piskopos, bu gümüşleri iyi insan olmak için harcamasını ister Jan Valjean'dan. Bu olayı genç adam çok içerler ve değişmeye karar verir. Yıllar sonra çok başarılı bir adam olur Jan Valjean. Hiç kimsenin tahmin edemeyeceği kadar zengin biri olmuştur. Artık yardımsever ve zengindir. Fakat bu kadar iyi yerlere gelirken sahte kimlik kullanmıştır. Kimse onun geçmişini bilmemektir. Tek bir kişi dışında: Polis Şefi Javer. Yine de Javer onu ele verememiştir tüm çabalarına rağmen. Olaylar böyle devam etmektedir. Sonradan tanışacağı bir kızın hayatını ne kadar değiştirdiği, nasıl bir insan olduğunu gördükçe hayran kalmıştım bu kitaba. Sonuç olarak, Sefiller herkese büyük bir ısrarla tavsiye ettiğim bir kitaptır. Okumayanların çok şey kaçırdığını düşünüyorum.

Bu kitap tavsiyemi de şu sözlerle noktalamak istiyorum:
''Yoksulluk ve aşırı cilveli olmak kötü yola eğilimi fazlalaştırır:
Biri azarlar, diğeri şımartır.''



0 yorum :

Yorum Gönder

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com