27 Temmuz 2015 Pazartesi

[İSKAMBİL KARTLARI BLOG TUR#7] BELA-SALLY GREEN

BELA-SALLY GREEN


Sayfa Sayısı: 391
Tür: Fantastik
Yayınevi: Dex Kitap


HENÜZ YAYINLANMADAN TELİF HAKLARI 48 DİLE, FİLM HAKLARI FOX'A SATILAN BELA, 2014'ÜN EN İDDİALI KİTABI!




Sen bir cadısın, yarı Ak, yarı Kara.

Okuyamıyor, yazamıyorsun ama iyileşiyorsun hızla.

Karanlık çökünce kapalı bir yerde kalırsan hasta oluyorsun.

Annalise'e çok aşıksın ama Ak Cadılardan nefret ediyorsun.

On dört yaşından beri bir kafesin içinde tutsaksın.

Kaçmalı ve o korkunç, katil babanı bulmalısın.

Bunu başarmalısın, on yedinci yaş gününden önce hem de.

Çünkü sen yok edilmesi gereken bir Bela'sın.

İşte en beğendiğim turlardan birine geldik! Bela!!! Kitap resmen beni oku diye bağırıyor. Kapağı, yazıları, tanıtımı her şeyiyle en beğendiğim fantastik kitapların arasında yerini aldı Bela. Açıkçası okumaya başlamadan önce kitabın yorumlarını okuduğumda korktum biraz. Bazıları överken bazıları da kitabı yerin dibine sokmuş. Fakat gerçekten de kötü yorumlardan çok uzakta bir kitap. Evet, böyle ölünecek bir şeyi yok belki fakat kesinlikle kötü bir yorumu ha-ket-mi-yor!

Kitap öncelikle ideal kalınlıkta bana göre. Daha uzun olsaydı belki sıkabilirdi. Gereksiz ayrıntılardan uzak durmuş yazar ve bu okuyucu için bir avantaj tabii ki. Ayrıca kitabın yaklaşık ilk yirmi sayfası ikinci tekil şahısa seslenir biçimde yazılmış. Bu da tabii ki kitaba değişik bir hava katmış.

Kitap için olumsuz birkaç şey söylemek gerekirse eğer, anlatıma değinmek isterim. Dediğim gibi kitabın ilk yirmi sayfasının anlatımından dolayı ben ne olduğunu ancak 100. sayfaya geldiğimde anlayabildim. Gerçekten, çocuğun adından hiç bahsetmiyor, yaşından, cinsiyetinden... Acaba ben ne okuyorum, diye düşünmedim değil. Fakat tüm bunları çözdükten sonra kitap kendine bağlamaya başlıyor.

Kitapta her bölüm 5-10 sayfa civarı sürüyor. Bu yüzden ''Şu bölüm bitsin bırakırım.'' diye düşünmekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz. Fakat bölüm sonları öyle bir bitiyor ki yeni bölümü de okumak istiyorsunuz. Bölümler de kısa olduğu için sürekli böyle devam ediyor ve sonunda bir bakıyorsunuz 100 sayfa okumuşsunuz. Belki de bu yazarın bir taktiğidir, bilemiyorum fakat eğer öyleyse gerçekten de işe yarayan bir taktik. Ayrıca bu bölüm olayı bana az da olsa Wattpad kitaplarını hatırlattı. Genelde Wattpad'de de böyle olduğu için, acaba yazar Wattpad kullanıyor muydu, diye düşünmeye de engel olamadım tabii ki.

Fikrimi bu kadar belirttikten sonra konuya da değinmek istiyorum. Dünyada aslında üç ırk yaşıyor. Fersizler (Fani insanlar), Ak Cadılar ve Kara Cadılar. Her cadının kendine ait bir özelliği var. Bu özelliğini 17 yaşında yapılan bağış töreninde kan ile alıyor. Eğer alamazsa zaten ölüyor cadı. Ak Cadılar tahmin edebileceğiniz gibi daha uyumlu olan taraf, Kara Cadılar ise hırçın olan taraf. Yıllar önce Cadılar, Fersizler ile ve diğer cadılarla melez bireyler dünyaya getirmeye başladığında Ak Cadılar olaya el atmak istiyor ve bir meclis kuruyor. Bu meclis için çalışan Avcılar oluyor bir de. Avcılar, Kara'ları avlıyor. Melezler avlanmıyor fakat onlar için özel bir kod belirleniyor. Karaysa zaten öldürülmüş oluyor veya işkence ediliyor.

Nathan adında yarı Ak yarı Kara bir cadımız var. Daha çocuk, 14 yaşında falan. Meclis, bu çocuğun kodunun belirlenmesi için bir avcının yanına veriyor ve cadı bu çocuğu kafese kapatıyor uysallaşması için, daha sonra eğitiyor tabii. İşte bundan sonra Nathan intikam duygusuyla dolmaya başlıyor ve olaylar da ilerliyor.

Kurgu bana göre mükemmel. Zaten cadıları severim, bu kitap da cadılar üzerine olunca nasıl beğenmem ki? Ayrıca kitapta kırmızı ve siyah renklerin uyumundan yararlanılmış. Bu kesinlikle en sevdiğim uyum. Kitabın puntoları da gözü yormayan tipten, dil ise sade. Bence bu kesinlikle her Fantastik sever okuyucunun okumak için listenin başına ekleyeceği bir kitap.



Ben kitaba 4 puan veriyorum. Bunun nedeni ise sırf o ilk başlarda olayları anlamamaktan dolayı kaynaklanıyor. Fakat yine de buçuklu puan verebilseydim herhalde 4.7 gibi bir puan verirdim.

Yorumum burada biterken çekilişimize katılmayı sakın unutmayın!
Başka bir kitap yorumunda görüşmek üzere, iyi okumalar!




0 yorum :

Yorum Gönder

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com