6 Haziran 2015 Cumartesi

ISKAMBIL KARTLARI BLOG TURU #4] GECE GEZGİNLERİ - JACOB-FACQUELYN FRANK

JACOB-FACQUELYN FRANK

''Şefkat bir yalandı. Böyle bir kibarlıkla başlayan bir durum öyle bitemezdi.''

Dördüncü kitabımız olan Jacob için anlatmak istediğim çok şey var. Nereden başlamam gerektiği konusunda her zamanki gibi net bir fikrim yok tabii ki. Fakat bir nefeste hepsini anlatmak istiyorum.

Jacob, arka kapaktaki tanıtımı harika olan, ayrıca ön kapağına da bayıldığım bir kitap oldu öncelikle. Yaklaşık 350 sayfalık bir kalınlığı var. Yazı tipi ve puntosu iyi ayarlandığı için gözü pek yormuyor. Kitap paranormal türün ağırlıkta olduğu bir eser. Fakat bunun yanında erotizm ve romantizm de var tabii. Bu iki türü pek yakıştıramam fakat bu kitapta erotizmin dozu fazla yüksek tutulmadığı için hiçbir şikayetim yok. Biraz kitabın konusundan bahsedip ardından kapağı ve yazarın dilini de incelemek istiyorum.

Kitapta Gece Gezginleri diye bir canlı çeşidi var. Bu canlıları nasıl tanımlamam gerektiğine gerçekten de karar veremedim. Her neyse, canlı çeşidi demek en mantıklısı sanırım. Bu Gece Gezginleri'nin içinde bir de İblis türü var. İblis kelimesi geçtiği anda kitapta şeytani olaylar beklediğimi dile getirmeliyim. Fakat İblislerin kötü olmaması hoşuma gitti. Evet, İblisler insanlardan uzakta yaşayan bir tür. Bu türün çok katı kuralları, gelenekleri var. Örneğin insanlarla birlikte olmaları kesinlikle yasak. Çünkü İblisler insanlardan çok güçlü varlıklar olduğundan ilişki sırasında öldürme oranları çok yüksek. Fakat bazı özel aylarda (kendilerini kontrol edemedikleri iki ay) insanların aklını çelip onlarla birlikte olabiliyorlar. Tabiri caizse bunların arkasını toplayan bir de İnfazcı var. İşte bu İnfazcı Jacob oluyor. Jacob, sapkın İblislerin yaptıkları suçların karşılığında cezalandırılmasını sağlıyor. Bir gün bu özel aylardan birinde Jacob, bir İblisin peşine düşüyor. Tam da bu sırada Isabella ile karşılaşıyorlar ve sonunda tanışıyorlar tabii. İşte bundan sonra olaylar gelişmeye başlıyor ve bir İblis ile insanın aşkı alevleniyor.

Açıkçası başta bir insanla İblisin ilişki yaşaması, birlikte olması bana son derece anlamsız ve saçma gelmişti. Fakat yazar kitabın ilerleyen sayfalarında öyle bir yere bağlıyor ki, şimdi neden öyle olduğunu anladım, diye tepki vermekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz. Örneğin kendi kendime hep, neden bu kadar erotizm var, diye sorduğumu itiraf etmeliyim. Sonradan karakterlerin yaşadıklarını okudukça, evet gerçekten de çok mantıklı, tepkisini verdim. Bu yüzden yazar gerçekten de başarılı bir iş çıkarmış bana göre.


Biraz da kitabın kapağını incelemek istiyorum. Kitapta siyah ve mavi renkler kullanılmış. Zaten siyah ve mavinin muhteşem bir uyumu vardır bu yüzden bir adım önde başlamış kapak. Ayrıca kapak yurt dışındakilerden farklı olduğu için gerçekten de çok sevindim. O kapakları gördükçe Pegasus'a iyi bir iş çıkardığı için teşekkür ettim. Ayrıca yazı tipleri, puntoları da güzel ayarlanmış yine. Bunlar da tabii ki de bir okuyucuyu çekebilecek etkenlerdir. Bunun dışında arka kapakta mavi renk hakim. Üzerinde siyah yazılar. Tanıtım kesinlikle merak uyandırıcı ve kitaba uygun. Bu yüzden yine bir bahane bulamadım. Ayrıca çevirileri de beğendiğimi dile getirmeliyim. Zaten genel olarak Pegasus Yayınları'nın çevirisini çoğu okuyucu beğeniyor ve pek yanlış bulamıyor.

Sonuç olarak Jacob okuduğum paranormal kitaplar arasındaki sıralamada en üstlerde yer alıyor. Ve yanlış hatırlamıyorsam bu kitabın daha 5 kitap olarak devamı var. Onları da okumak için sabırsızlandığımı dile getirmeliyim. En sıcak baktığım serilerden biri gerçekten de. Bu yüzden Jacob'u tüm kitapseverlere önerdiğimi haykırıyorum! Yorumumu bitirirken size bu kitabı okumanız için hazırladığım beş nedeni de sunup sizi kitapların arasında yalnız bırakıyorum.



Başka bir kitap yorumunda size anlatacak yine çok şeylerim olacak. Sakın takipte kalmayı unutmayın kitap kurtları! ☺



Ayrıca Facebook üzerinden devam eden çekilişimize buradan ve Instagram üzerinden olan çekilişimize ise buradan katılabilirsiniz!



1 yorum :

  1. Burada yorum yaptığın çoğu kitabı almak istiyorum. Jacob da bunların başında geliyor *-* Fantastik türde pek kitap okumadım açıkçası ama nedense bu kitabı merak ediyorum. Bir sonraki yorumda görüşürüz *-*-*-*

    YanıtlaSil

Text Widget

Copyright © Şiir Kokan Adam | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com